”bannerannonsering för att väcka intresse”
”bannerannonsering för att väcka intresse”
I dag styrs bannerannonser via annonsbörser även kallar DSP (demand side platform) där vi som köpare i realtid optimerar våra bannerkampanjer utifrån resultat mätt i trafik och konvertering (köp, intresseanmälan eller nedladdning).
Utöver att bestämma vilka sajter och miljöer vår bannerkampanj ska visas i har vi möjlighet att lägga till beteendestyrning för att ytterligare öka relevansen i våra bannervisningar. Beteendestyrning innebär att vi använder surfbeteenden (besökshistorik) som underlag om vi ska visa ett visst budskap eller inte. Om en person exempelvis sökt eller besökt hemsidor som säljer bilar så ska vi visa banner med bilåterförsäljare eller om en person visat intresse för smycken så ska vi visa erbjudanden med smyckestillverkare eller smyckesåterförsäljare etc.
Som tillägg till miljö och beteendestyrning rekommenderar vi alla våra samarbetspartners att arbeta med remarketing / retargeting bannerannonsering. Remarketing innebär att frekvensstyrt visa påminnelse- banners mot personer som besökt företags hemsida i syfte att öka sannolikheten att besökaren blir kund till ert företag och inte en konkurrent.
Via samarbetspartner kan vi hjälpa till att ta fram professionellt byggda banners.
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi lyckas med bannerannonsering tillsammans med förslag på kampanjupplägg och prisuppgift.
I dag styrs bannerannonser via annonsbörser även kallar DSP (demand side platform) där vi som köpare i realtid optimerar våra bannerkampanjer utifrån resultat mätt i trafik och konvertering (köp, intresseanmälan eller nedladdning).
Utöver att bestämma vilka sajter och miljöer vår bannerkampanj ska visas i har vi möjlighet att lägga till beteendestyrning för att ytterligare öka relevansen i våra bannervisningar. Beteendestyrning innebär att vi använder surfbeteenden (besökshistorik) som underlag om vi ska visa ett visst budskap eller inte. Om en person exempelvis sökt eller besökt hemsidor som säljer bilar så ska vi visa banner med bilåterförsäljare eller om en person visat intresse för smycken så ska vi visa erbjudanden med smyckestillverkare eller smyckesåterförsäljare etc.
Som tillägg till miljö och beteendestyrning rekommenderar vi alla våra samarbetspartners att arbeta med remarketing / retargeting bannerannonsering. Remarketing innebär att frekvensstyrt visa påminnelse- banners mot personer som besökt företags hemsida i syfte att öka sannolikheten att besökaren blir kund till ert företag och inte en konkurrent.
Via samarbetspartner kan vi hjälpa till att ta fram professionellt byggda banners.
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi lyckas med bannerannonsering tillsammans med förslag på kampanjupplägg och prisuppgift.

Hur kan vi hjälpa dig?
I realtid optimerar vi våra bannerkampanjer utifrån resultat mätt i trafik och konvertering – köp, intresseanmälan eller nedladdning.
- Bestämma rätt sajter och miljöer
- Beteendestyrning för att öka relevansen
- Remarketing / retargeting
- Professionellt byggda banners.
- Ökad konvertering