Digital marknadsföring

Med rätt närvaro kommer en ökad intäkt

Digital marknadsföring enligt oss

För oss handlar arbete med digital marknadsföring att med stöd av statistik- och resultatrapporter i kombination med vår egen analys och tidigare erfarenheter
genomföra insatser för bättre resultat. 

Insatser som exempelvis kan innebära rekommendationer för digitala kanaler där du som annonsör nu saknar en närvaro och som sannolikt innebär både ökad räckvidd och en större intäkt.

Det kan också inkludera rekommendationer för uppdateringar av sajtinnehåll och korrigering av fel som finns med din webbshop eller hemsida.

Uppdateringar och korrigeringar av sajtfel som förbättrar er webbshops eller hemsidas SEO.

Förbättringar som leder till att sökmotorer som Gemini, ChatGPT, Google, Perplexity, Microsoft och domäner med intresse av er verksamhet väljer att hänvisa fler av sina användare till din webbshop eller hemsida.

Sajtanvändare som är intresserade av dom tjänster och produkter du erbjuder och som också är benägna av att konvertera då dom själva valt att klicka sig vidare till just din sajt eller webbshop.

För oss är resultatuppföljning en viktig del av vårt arbete för att förbättra resultaten av vår digitala marknadsföring.

I vår resultatuppföljning utvärderar vi bland annat hur olika digitala kanaler levererat i förhållande till kampanjbudget. Vi tittar på bild- och videomaterial och kommunikation för att lära vad som fungerar bra och vad som kan förbättras inför kommande kampanjperiod. 

Alla våra insatser med digital marknadsföring spåras och följs upp på någon form av konvertering.  Konvertering för oss kan exempelvis vara ett genomfört köp, en nedladdning, en inkommande offertförfrågan och när användare väljer att klicka på hemsidans e-postadress eller telefonnummer.

I slutändan och det som räknas är att dom digitala kampanjer vi genomför ska resultera i en ökad intäkt för vår samarbetspartner.

Digital marknadsföring

Regelbundna uppdateringar

Vi uppdaterar löpande innehåll som texter, bilder, erbjudanden och videor för att säkerställa att hemsidan är relevant för er målgrupp.

Konkurrensbevakning & SEO

Genom konkurrensanalys jämför vi ert innehåll med konkurrenters för att identifiera förbättringsmöjligheter och optimera SEO. Vi ser över tekniska problem som 404-fel och brutna länkar och säkerställer en stark hälsa på sajten.

Google Partner & kanaler

Som Google Partner använder vi Googles kanaler som Google Sök, Shopping, Display och YouTube. Vi arbetar också med kampanjer i sociala medier, inklusive Facebook, Instagram, Messenger och LinkedIn, och samarbetar med Affiliates och utvalda konverteringsdrivande sajter.